yes, i'm here again.

bismillah. assalamualaikum wbt.
hello!! anybody here???! it's 2013, freakin 2013. and just a few weeks left for 2014. and there u go, SPM year. *screams*

alhamdulillah, i got 8A's for pmr. rezeki Allah bagi :) and that makes me lazy to study in form 4. oh ya speaking of form 4, it was really really a tough year. and i'm not studying in smk bukit bandaraya anymore. i moved to technical institute of kuala lumpur (tikl), the best technical school in Malaysia. it's the school for those who wants to be an engineer. lol me? engineer? gotta be kidding!
i stayed in the dormitory. gotta be kidding me again! but i survived anyway. so in tikl i studied 10 subjects so 10 subs for spm. including 2 subjects which is engineering subject and drawing. aku masuk course Elektrik & Elektronik. so i met new people and made new friends. susah nak compete dengan budak2 situ sebab semua pandaaaaaaai. yang masuk sana pun pmr 5A keatas.

ini aku didalam school uniform.


ini dorm mates aku, dakdak ixora
ini classmates aku, 4E1.


hati aku masih berkecamuk sebenarnya sebab tinggalkan smkbb. aku rindu suasana di sana di mana tidak ada stress dan hanya gelak ketawa dengan best friends till jannah tu hm. sumpah aku sedih walaupun mereka disini semua baik baik. mereka dia tikl pun turut menceriakan hari hari aku tapi deep down dalam hati aku ni aku sedih sangat yg teramat tak dapat diungkap dengan kata kata. tapi tidak mengapa, mungkin ada hikmah semua ini berlaku kan. tikl is a good school. and being surrounded with smart ppl ialah satu advantage. boleh belajar. sedapkanlah hati dengan mengatakan senior year pasti best dan aku yakin pasti banyak kenangan yg akan terukir.

aku takut. sebenarnya aku takut untuk menghadapi 2014, entah mengapa. mungkin disebabkan spm? apa apa pun semoga Allah permudahkan segala urusan. tolak tepilah segala benda yg tak penting. aku inginkan kejayaan dan semoga Allah bantu. persoalannya, mana mungkin Allah nak bantu kalau aku sendiri tak bantu diri sendiri? whatever it is, may 2014 be the most memorable year for me. insyaAllah.

the end.